NKD-brandstofvork is een vork die compatibel is met HIC- en SCS-compressiesystemen. Hij is gemaakt van aluminium en daardoor licht van gewicht. De NKD brandstofvork past op wielen tot 120 mm en wordt geleverd met een compressiesysteem.
Levertijd: 2-3 werkdagen* Firma adres / Thuisbezorging. Meer lezen hier.
365 dagen bedenktijd
Als u online bestellen bij Euro Skateshop heb je altijd 365 dagen recht op terugkeer - en we zullen natuurlijk het geld transfer terug**.
Gratis uitwisseling
Wij bieden gratis retourzending aan als u wilt ruilen voor een andere maat of kleur. U hoeft alleen het gewenste product op de website te bestellen en de nieuwe orderbevestiging op te nemen in het retourpakket. Meer lezen hier.
Let er bij het kopen van een vork voor uw scooter op dat de vork op uw scooter past.
Standaard hebben vorken een diameter van 28 mm, tenzij anders vermeld.
Het is belangrijk dat u de juiste maat vork kiest die op uw wielen past. Alle vorken passen op 100 mm wielen en de meeste kunnen ook worden gebruikt voor 110 mm of hoger - maar u kunt dit lezen onder Aanvullende informatie bij de gewenste vork.
Compressiesysteem: HIC - Als uw scooter HIC gebruikt, is de balk meestal te groot (inwendige diameter van 32 mm). Dit betekent dat uw voorvork een Shim nodig heeft die u op de voorvork zet om de 32 mm te bereiken. Deze shim zit op sommige vorken en kan ook afzonderlijk worden gekocht hier. SCS - Een scooter met SCS-systeem gebruikt een interne diameter van 28 mm of 32 mm. Dit varieert echter met de samenstelling van de klem / stang - hier kunt u een Shim gebruiken als uw stang te groot is (inwendige diameter van 32 mm).
Er zijn verschillende soorten en uitvoeringen voor scootervorken. Daarom is het noodzakelijk dat u controleert of precies de vork die u zoekt ook compatibel is met uw scooter. Er zijn bepaalde factoren die in elkaar moeten passen om het goed te kunnen monteren. Een van deze factoren is het compressiesysteem. Het moet compatibel zijn. Een andere is de wieldiameter, omdat sommige scooters het feit beperken dat alleen bepaalde maten kunnen worden gemonteerd.
Wieldiameter:
De wieldiameter is afhankelijk van waarvoor u uw scooter wilt gebruiken. Als u een scootmobiel wilt, zullen grotere wielen uw rij-ervaringen aanzienlijk verbeteren, omdat het helpt tegen de vele hobbels op de wegen of paden. Kleine wielen wegen daarentegen minder, waardoor ze betere trucopties bieden voor degenen die liever een trick-scooter hebben. Denk er echter ten opzichte van de vork aan dat zowel de wielen als de vork compatibel zijn en op elkaar passen.
Wielbout:
U hebt een wielbout nodig om uw voorwiel op de voorvork te monteren. Als de wielbout niet is inbegrepen, moet deze afzonderlijk worden gekocht.
Voorvorklengte:
De totale lengte van de vork. Vorken voor scooters kunnen in verschillende lengtes worden geleverd. De lengte van de vork hangt af van zowel je rijstijl, dat wil zeggen of je een scooter wilt voor transport of voor tricks, en wat je het meest wilt, omdat sommigen de voorkeur geven aan kortere vorken, terwijl anderen de voorkeur geven aan een langere vork.
Voorvork ontwerp:
Er zijn over het algemeen twee verschillende ontwerpen voor vorken. Een eendelig en een tweedelig, wat dit betekent is uit welke delen de vork bestaat. Het ontwerp is het belangrijkst voor hoe duurzaam een vork is. Het materiaal is echter ook belangrijk voor de duurzaamheid van de vork. Als u bijvoorbeeld een uit één stuk ontworpen vork van aluminium of staal hebt, hebt u een vork van zeer hoge kwaliteit voor scooters.
Voorvorktype:
U kunt ook de algehele ontwerpen van vorken, dat wil zeggen eendelig en tweedelig ontwerp, in twee extra groepen verdelen. Namelijk of de vork is voorzien van schroefdraad of schroefdraad. Hier is het belangrijk om te weten dat vorken met schroefdraad alleen kunnen worden gebruikt voor headsets die ook schroefdraad hebben, en omgekeerd, vorken met schroefdraad kunnen alleen worden gebruikt met headsets die ook zijn voorzien van schroefdraad.
Voorvork Materiaal:
Meestal zijn de hoogste kwaliteit scooters aluminium of staal, en ook de vork is van het ene of het andere materiaal. Voor aluminium is het een lichter maar toch sterk en duurzaam materiaal. Niet zo sterk als staal, dat ook veel meer weegt vanwege de hoge duurzaamheid. Truc-scooters gaan over het algemeen altijd langer mee als ze vorken van staal hebben.
Voorvork Gewicht:
Het materiaal dat de grootste rol speelt, is de kwaliteit en hoe zwaar de vork is. Een aluminium vork weegt niet zoveel als een stalen vork, maar hij is ook niet zo sterk en duurzaam. Een stalen scooter is vooral geschikt voor tricks omdat het veel beter is in het uitvoeren van verschillende tricks en stunts.
Wielnaaf breedte:
Het is belangrijk dat u de breedte van uw waaierwielen kent voordat u een nieuwe vork bestelt. De overgrote meerderheid van de waaierwielen heeft een 24 mm naafbreedte, die ook past op vorken met een 24 mm naafbreedte.
Frame Spacer type:
Frame-afstandhouders zorgen ervoor dat het wiel altijd in het midden van de voorvork staat. Sommige waaiervorken hebben gelaste ringen die zijn gemonteerd als frame-afstandshouders. Dit is de goedkope oplossing maar een oplossing die werkt. De meeste topmodellen in vorken hebben ingebouwde frame-afstandhouders. Dit is de beste oplossing omdat het samen met de vork in één stuk metaal wordt gefreesd, zodat u de hoogste precisie krijgt.
C-Ring:
Een c-ring maakt deel uit van de headset op een scooter. Dit wordt gebruikt om de vork in het midden van de headset te houden. De meeste headsets worden geleverd met een c-ring.
Crown Race:
Een kroonrace bevindt zich tussen de voorvork en de basis van de headset. Dit helpt de vork gecentreerd in het midden van de headset te houden. Sommige kroonraces zijn in de vorken ingebouwd. Dit is duidelijk het beste omdat het CNS samen met de vorken wordt gefreesd en daarom de hoogste precisie wordt verkregen.
Wheel offset:
Voorvorken, gezien vanuit een verticaal midden. Offset beschrijft of het wiel zich in de middenlijn of voor de middenlijn bevindt. De overgrote meerderheid van de voorvorken is ontworpen met een kleine offset om de richtingsstabiliteit te vergroten. Het voordeel van Zero offset is dat bar spins en nose manuals makkelijker worden gemaakt doordat het wiel in de hartlijn van de voorvork zit.
Axle Diameter:
Beschrijft de diameter van de as / bout die het wiel zal vasthouden. Het gat in de voorvork van de as / bout is bedoeld voor een bepaalde diameter.
Compression System:
Het artikel wordt met of zonder compressiekit geleverd. De compressiekit voor HIC- en IHC-systemen bestaat uit een HIC- of IHC-vulplaat en bout. De compressiekit voor SCS is onderdeel van de klem, waarbij een bout en ring de klem direct op de voorvork drukt.
Starnut:
De bout van de compressiekit wordt in de stergroef geschroefd. Een starnut is een soort schijf met weerhaken in de rand en een draad in het midden. De term startmoer wordt gebruikt voor alle voorvorken met een schroefdraad in de bovenzijde (omdat de ingebouwde schroefdraad werkt als een stermoer, ook al is het eigenlijk geen stermoer).
Compressoinsbolt:
De bout die wordt gebruikt voor het compressiesysteem. Sommige voorvorken hebben een speciale compressiebout die alleen op die voorvork past. Daarom kan het belangrijk zijn dat het wordt meegeleverd.